Semana Santa

Holaa!

Leuke paasvakantie ginder in Belgie?
Bij mij is hem al gedaan, en ik zit nu in de examens..
De eerste dag had ik al direct de 2 moeilijkste, filosofie en spaans, maar ze zijn nog goed gegaan. Ik heb vandaag zelfs te horen gekregen dat ik de beste punten heb op spaans! Echt niet te geloven! Maar ik heb dus nog wel geode moed voor de rest!

De paasvakantie was nog leuk, want van donderdag tot zaterdag ben ik mogen meegaan met de gastfamilie van Elise naar een hacienda in de bergen. Echt prachtig ginder, allemaal natuur en geen enkel huis in de buurt! En daardoor ook maar beperkte elektriciteit. In de dag heb je dat niet nodig, maar dan ‘s avonds was er een lampje in de keuken op zonne-energie, !blauw! en het gaf echt niet veel licht.. en voor een uur of 2 hadden ze iets dat elektriciteit gaf..
Maar bon, echt een rustig leventje hebben ze daar, in de dag gewoon niksdoen, siesta houden in de hangmatten, … maar ze hebben zo ongeveer een 60tal koeien die een kalf hebben, en melk geven, en dat word ‘s morgens nog allemaal met de hand gedaan, van zo’n 6 tot 10u,met maar 4 man!! Ik heb het ook is geprobeerd en het is goed gegaan! En we hadden vloeibare chocola bij, deden dat in een bekertje, hielden dat onder de uier, en dronken van de verse “chocomelk”, echt HEERLIJK!!
Daarna brengen ze de melk naar de “melkerij”, dat zich ook daar op de boerderij bevind, en maken ze er heerlijke kaas van!
We zijn ook naar een rivier geweest om te gaan zwemmen, maar de weg was wel heel slecht, en dan te bedenken dat we allemaal vanachter in den bak van de pick-up zaten, pijnlijk dus…
Maar ja, het was een heel leuke ervaring!

Voor de school gaan we social werk moeten doen, en we gaan lesgeven aan kindjes van 1ste en 2de leerjaar, en ik zie er al helemaal naar uit, want ieder krijgt zijn eigen kindje toegewezen. Alleen is het super veel voorbereiding en natuurlijk gebeurt het hier allemaal op zijn hondurees: de dag op voorhand zeggen dat je dat, dat en dat morgen moet gemaakt hebben… echt irriterend soms..

Maar bon, ik ben dat ondertussen wel al een beetje gewoon, maar de gewoonte overnemen is nog iets anders!

Hele vele groetjes!

Karen X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten