weinig rust...

holaa!

het deel "lesgeven" van het sociaal werk is al gedaan, in het begin zou ik gezegd hebben: eindelijk!, maar ik had op het einde een ander kindje, en daar viel het super goed mee mee!
het eerste kindje dat ik had was namelijk 3 weken niet gekomen, dus ze hadden mij iemand anders gegeven, een meisje, en haar broer kwam er dan ook altijd bijzitten. en zij 2 waren echt zo mega lief, en waren zo blij als ze mij zagen aankomen, dat was echt leuk om aan hun les te geven. en de 2de keer dat ik ging lesgeven aan hen kwam het jongetje zelfs af met een lotion dat hij aan mij cadeau gaf, zo lief!! en zij 2 waren ook zo van dat ze afkwamen om een knuffel te geven of u hand vast te pakken enzo, heel aanhankelijk, maar dat vond ik wel charmerend =)
maar gisteren was het dus de laatste dag, en hebben we spelletjes enzo gedaan en taart gegeten, en op het einde hebben we een cadeautje gegeven aan onze kindjes, en daar waren ze natuurlijk super blij mee!!

vrijdag was het dag van de wetenschap bij ons op school, en iedereen moest dus een project voor een jury verdedigen, en zij kozen dan een winnaar van de school. ons project was zeep en waspoeder maken van verschillende kleuren en geuren, en het was heel goed gelukt dat wel, maar we hebben er echt heel veel tijd aan besteed ook! het nam gewoon veel tijd om de ingredienten te gaan zoeken in vershillende winkels, en het kwam er dus op neer dat we de laatste avond tot 3u in de nacht aan ons project hebben zitten werken! om daarna om 5.30u weer op te staan om alles af te werken, want we moesten om 8u (eigenlijk 7, maar we waren een beetje laat) op school te zijn en ons project voor te stellen. maar het straffe was dat wij pas als voorlaatste aan de beurt waren, en op school dus tot 3.30u op de jury hebben staan wachten! wij waren super moe, en dus super geirriteerd op de jury omdat ze er zo lang over deden, maar uiteindelijk is de voorstelling goed gegaan, en maandag zullen we zien of we een plaatsje gewonnen hebben.. laten we hopen, dat al die moeite toch voor iets goed was...

dit weekend ben ik nog eens naar comayagua gegaan om de verjaardag van lore te vieren. we zijn naar pizaahut gegaan, en het was heel lekker, en 2 vriendinnen hadden een pastel gekocht en ervoor gezorgd dat het personeel kwam zingen voor lore, en ze heeft zelfs met hun gedanst! heel plezant! en in de avond zijn we dan gaan vieren in de disco, wat heel plezant was, buiten een paar opdringerige jongens die niet tegen een 'nee' kunnen.

maar nu heb ik (hoop ik) een paar daagjes rust om wat slaap te kunnen inhalen..

hele vele groetjes uit het niet meer zonnige honduras, want het is precies regenseizoen en deze week heeft het elke dag zitten regenen.

karen X

1 opmerking:

  1. Holaa Karen
    Ja, dat is ook zo, regenseizoen bij jullie. Dirk zei dat het orkaanseizoen begonnen is langs jullie kant van de wereldbol. Geluk zou ik dan zeggen dat het alleen nog maar regen is. Bij ons schijnt vandaag eindelijk nog eens de zon. We hebben wel al eens een supergoed weekend gehad en ééntje iets minder. Maar het is nog gene vette geweest. Maar, ik ben er zeker van, als jij terug bent schijnt hier alle dagen de zon!!!! (letterlijk en zeker figuurlijk!!!) Ik kan het geloven dat jullie pist waren voor dat eindwerk, zolang moeten wachten zeg. Dat is hier niet denkbaar hé. En ik hoop van harte dat jullie daar inderdaad voor beloond worden. En super dat je weer kindjes hebt blij gemaakt. Ik kan het geloven dat dit veel voldoening geeft. Hier is momenteel de wereldbeker voetbal aan de gang. Jessie staat op kop met hare pronostiek. Ze is blij hoor. En stress dat dat soms meebrengt, want ge wilt natuurlijk dat je de juiste uitslag hebt. Zot toch hé, eigenlijk kan je dat niet schelen wie wint, als de pronostiek maar juist is. Morgen is het bij jullie zo ver hé. Dan barst daar de voetbalgekte waarschijnlijk los. En dat op je verjaardag. Hopelijk wordt het daar dan één groot super feest. Ik heb ze alvast gewonnen gegeven. Mama vertelde dat je familie ginder toch iets speciaals gaat doen met je verjaardag. Super! Wel van hieruit gaan we ook heel hard zingen voor jou hoor en buiten en dan hoop ik dat de wind het lieke naar Honduras brengt! We zullen afspreken om 21.00u Belgische tijd. Jij weet wel hoe laat het dan bij jullie is hé, iets na de middag zeker. Buiten gaan luisteren dan hé! O ja, met moederdag was het ook heel tof dat je belde en ik nog net je mama heb kunnen tegenhouden als ze bij mémé vertrok. (ik ben dan ook speedy hé op sommige momenten haha) Man, wat was je mama superblij, echt waar. En natuurlijk ook mémé en wij dan ook hé. Dat was echt heel fijn van je, geweldig. Even denken of er nog iets speciaals is gebeurd (denk, denk,...) Neen, eigenlijk niet. We zijn wel een weekend weggeweest naar de ardennen. Neen, nog niet met je ouders. Dat zal voor september worden. Maar het was er wel heel tof, leuke camping waar vanalles te doen is en tof om te kayakken. Voor Jessie niet spannend genoeg, die heeft liever wild water, maar voor mij ideaal. Op het gemakske wat roeien. Alhoewel echt op mijn gemak was ik niet. Er was ergens een inhammeke en Guy ging langs daar varen. En we hebben hem niet meer teruggezien. Hij heeft daar heel lang overgedaan om daar uit te geraken want het water was daar niet diep en wij (ik en Jessie en Layla zaten in 1 bootje)hebben ondertussen ook vastgezeten (mijn schuld natuurlijk) en wij dachten dat Guy al door was en hij dacht dat wij al door waren. En ikke maar zagen tegen Jessie, waar is die nu, da kan toch niet dat die al zo ver weg is...) Je kan het je al voorstellen zeker. En ja, Layla is meegegaan in de boot. Dat was grappig hoor. Ze was er precies wel niet echt zot van want ze was in het water gesprongen en was nogal geschrokken. En ik heb haar dan echt in den boot moeten trekken. A ja, die kon daar vanzelf niet meer in. Dat moeten we echt nog eens allemaal samen doen. Zouden we mémé ook kunnen overhalen denk je? Weet je al dat we haar een ballonvaart cadeau hebben gedaan (voor moederdag), samen met je peter Herman voor zijn 50ste verjaardag. Dan gaan we ook samen mee, als dat gaat, om ze de lucht te zien ingaan. Ge ziet, er zijn al plannen genoeg hé om te doen als je terugbent. Het komt nu echt wel heel dichtbij. Raar zeker. Geniet er nog maar met volle teugen van en alvast een hele fijne geweldige supertoffe spannende,... gelukkige verjaardag!!!!!!
    Tot binnenkort Karen
    Liefs van ons allemaal, kleine hammekesxxx

    BeantwoordenVerwijderen